Jump to content

Divattanácsadást tanul Apple legénysége

2015. 03. 25. 16:00

Most, hogy közeleg az Apple Watch kiadása, az Apple megkezdte boltjai felkészítését a viselhető holmi eladására. Ennek úgy látszik az is része, hogy az egyenpólós eladókból igyekszenek gyorstalpalókkal divatgurukat nevelni.

A 9to5Mac tudomására jutott, hogy az oktatásnak része, hogy az értekesítő személyzet különböző óravariációkat ajánl aszerint, hogy a vásárló milyen öltözetben lép be a boltba, milyen az életvitele stb. Mintha csak egy designer szemüveg beszerzéséről lenne szó.

A „specialisták” például valószínűleg egy színesebb darabot javasolnak, ha hétköznapi nagymintás pólóban ugrasz be hozzájuk, míg ha ingben és zakóban jelensz meg, igyekeznek egy acél verziót rád tukmálni. A büdzsédet senki nem veszi figyelembe. Természetesen kihagyhatod ezt a részt és vásárolhatsz azonnal, ha már tudod, hogy mit szeretnél, ám a bizonytalankodóknak szeretne „segíteni” ilyen módon a cég.

Az elképzelés, hogy egy egyszerűen öltöztetett, szerényen fizetett alkalmazottból igazi divatszakértőt faragjanak kissé furcsának tűnhet, ám az Apple vásárlói sem mindig racionalitásukról híresek. Mégis elgondolkodtató, hogy egy elegánsan öltözött betérő pincér például mekkorát pislog majd, ha egy 1000 dolláros szerkezet vásárlásáról akarják meggyőzni.

Mindez jól példázza, hogy az Apple milyen messzire hajlandó elmenni, ha az óra eladásáról van szó. Az eladók sorába azonban nem csak képzéssel, hanem toborzással is igyekeznek a divathoz értő munkatársakat szerezni, ám az ő tapasztalataikat feltehetően inkább a butikok, mintsem az elektronikai boltok eladási részlegén állják meg a helyüket.

Azt továbbra sem tudjuk, mennyire válik majd be a darabka műanyag eladása körüli hatalmas marketing.

Forrás: engagdet.com

Fotó:businesswire.com és engagdet.com

Írta: Ambróz Nóra