Jump to content

Az FAA enyhíteni akar a reklámdrónok szabályzatán

2015. 03. 22. 14:00

Az USA-ban működő Federal Aviation Administration (FAA) azaz az Állami Repülési Adminisztrációs Hivatal úgy látszik, egyszerűbbé szeretné tenni a reklámozás céljából felküldött drónokra vonatkozó szabályzatát.

Az alapötlet valahogy úgy hangzik, hogy azok a cégek, akik már mentesülnek a dróntilalom alól, azoknak nem kell, hogy újabb hivatalos engedélyt szerezzenek az UAV-ok más és más területen való felhasználására, írta a Reuters.

Erről az Egyesült Államokban nagyon hamar, akár jövő kedden szavazhatnak a kongresszusban, mely indítványt ha elfogadják, könnyen lehet, hogy Amerika ege egy jó nagy fokkal forgalmasabb lesz hirtelen.

Eddig a mintegy 750 beérkezett kérelemből csak 48 cég kapott engedélyt a reptetésre beleértve a State Farm autóbiztosítási szárnyát és a Chevront. Ezt követően ezek a vállalatok kicsit szabadabban bánhatnak drónflottáik bevetésével.

Persze korántsincs szó még a tiltás feloldásáról, ám mindenképpen jó látni, hogy etéren egy kicsit enyhül a bürokrácia szorítása.

Forrás: engadget.com

Fotó: aerospace-technology.com és nationaldefensemagazine.org

Írta: Ambróz Nóra