A csapat elmondása szerint egy ideje már várnak a HTML5 lejátszó használatával, ám eddig technikai nehézségeik voltak. Ezek közül az egyik legfontosabb az volt, hogy a HTML5-ből eddig hiányzott az Adaptive Bitrate (ABR) támogatása, mely segít redukálni a bufferelés idejét.
Most azonban ABR támogatással a YouTube szerint már képesek lesznek MediaSource Extension-ök használata mellett egy sor eszközön simán futó élő streamelésre. Ebben beletartozik az Xbox One, a Playstation 4, a Chromecast és a legnépszerűbb böngészők is, mint a Chrome, a Safari 8 és az IE 11.
A YouTube továbbá hozzátette, hogy a HTML5 VP9 kodek támogatásának köszönhető spórolhatnak a sávszélességgel, a betöltési idővel és a fájlok méretével is. A csapat arra bíztatja a fejlesztőket, hogy kezdjék el használni az iframe API-t a Flash helyett, melynek köszönhetően majd azok a mobil eszközök is használhatják a streamelt YouTube videókat, melyek nem támogatják a Flash-t.
A YouTube már sok éve rendelkezik HTML5 funkciókkal, így úgy tűnhet, hogy a cég számára már egy ideje minden adott ahhoz, hogy ez legyen az általános, sztenderd platform.
Forrás: thenextweb.comFotó: youtube-marketing.blog.hu és 3dissue.com
Írta: Ambróz Nóra