Jump to content

Az Outlook email szolgáltatását feltörték Kínában

2015. 01. 21. 14:00

A Microsoft saját Outlook email szolgáltatása a hétvége folyamán egy teljes napot üzemen kívül töltött Kínában, melynek oka egy támadás a rendszer ellen. Az esetről a GreatFire elnevezésű oldal adott hírt, akik közvetlenül figyelik a kínai webet.

A kínai felhasználók a hétvégén, január 17-én azt tapasztalhatták, hogy az Outlook email szolgáltatás nem elérhető, amennyiben IMAP és SMTP protokolt használva közelít valaki asztali vagy mobil kliensen keresztül. Ezzel szemben az Outlook webes felülete nem volt érintett.

A GreatFire jelentése szerint egy MITM támadás áll a dolog hátterében, mely egy kisebb hibát okoz az email kliensben és kevésbé nyilvánvaló, mint a többi taktika. Egészen könnyen összetéveszthető egy hálózati problémával, melynek során a felhasználók mit sem sejtenek a kimaradás okáról.

A gyanú szerint az immár helyreállt szolgáltatás szünetelése a kínai Cyberspace adminisztrációjának műve, mely szerv az internet cenzorálásáért felelős az országban.

A GreatFire letesztelte az Outlook elérését ugyanazt az IMAP portot használva az email szolgáltatáshoz a böngészőben és felfedezte, hogy önérvényesítő biztonsági tanusítványt használtak a kapcsolat létrehozásához. A GreatFire szerint ez konzisztens az oldal ellen előfordul korábbi kínai támadásokkal.

Amennyiben a GreatFire gyanúja nem alaptalan, úgy előfordulhat, hogy Kína vezetése szeretné rövidebb pórázra fogni a külföldi webszolgáltatásokat, hogy országa lakói még inkább el legyenek vágva az internet maradékától.

Forrás: thenextweb.com

Fotó: chinese-flag.org

Írta: Ambróz Nóra