A thehub.hu-n alapul Budapest nagy dicsőséget szerzett kezdeményezése, az enbrite.ly, melynek célja a netes reklámvisszaélések visszaszorítása. Segítségükkel az online hirdetők a reklámozásra szánt büdzséjüknek akár 36%-át is megtakaríthatják, legalábbis az IAB kutatása szerint.
Az eredeti fődíj 250 000 euró lett volna, ami már magában is egy tekintélyes összeg, ám az utolsó pillanatban, a színpadon bejelentették, hogy megduplázzák a summát. Közvetlenül ezt követően pedig az enbrite.ly-t hirdették ki győztesnek.
A verseny előtt egy hónappal az enbrite.ly csapata már Finnországba költözött, ahol a Slush-t megelőzően részt vettek a Startup Sauna 2014 őszi eseményén, melyet Észak-Európa legjobb kezdeményezéseket beindító programjának tartanak.
A Slush 100 versenyébe végül három másik kezdeményezéssel együtt vettek részt a döntőben. Kihívóik a Codementor, a RePack és a CosmEthics voltak, akiket több mint 1000 nevező közül választottak ki. A másik három döntősről érdemes tudni, hogy a Codementor egyfajta piactérként szolgál a szoftverfejlesztők oktatása számára, a RePack világszerte újrahasznosítható csomagolást ajánl az online boltok számára, melynek során javítják a fogyasztói élményt, csökkentik a csomagolási költséget és megszüntetik a pakkok miatt keletkező szemetet, míg a CosmEthics arra ad lehetőséget, hogy a fogyasztók a kozmetikai termékek reklámjainak csillogása mögé nézhessenek kicsit.
Forrás: cee-startups.com
Fotó: fiban.org és slush.org
Írta: Ambróz Nóra