Jump to content

Budapestiek nyerték a Slush 100 fődíját

2014. 12. 02. 14:00

Egy budapesti alapítású kezdeményezés, az enbrite.ly nyerte a Slush 100 első díját Helsinkiben, a finn fővárosban. Az enbrite.ly egy mindössze hat hónapja létező dolog, ám így is taroltak a külföldi versenyen. Végül ők hozták haza az 500 000 eurós fődíjat a négy finalista közül.

A thehub.hu-n alapul Budapest nagy dicsőséget szerzett kezdeményezése, az enbrite.ly, melynek célja a netes reklámvisszaélések visszaszorítása. Segítségükkel az online hirdetők a reklámozásra szánt büdzséjüknek akár 36%-át is megtakaríthatják, legalábbis az IAB kutatása szerint.

Az eredeti fődíj 250 000 euró lett volna, ami már magában is egy tekintélyes összeg, ám az utolsó pillanatban, a színpadon bejelentették, hogy megduplázzák a summát. Közvetlenül ezt követően pedig az enbrite.ly-t hirdették ki győztesnek.

A verseny előtt egy hónappal az enbrite.ly csapata már Finnországba költözött, ahol a Slush-t megelőzően részt vettek a Startup Sauna 2014 őszi eseményén, melyet Észak-Európa legjobb kezdeményezéseket beindító programjának tartanak.

A Slush 100 versenyébe végül három másik kezdeményezéssel együtt vettek részt a döntőben. Kihívóik a Codementor, a RePack és a CosmEthics voltak, akiket több mint 1000 nevező közül választottak ki. A másik három döntősről érdemes tudni, hogy a Codementor egyfajta piactérként szolgál a szoftverfejlesztők oktatása számára, a RePack világszerte újrahasznosítható csomagolást ajánl az online boltok számára, melynek során javítják a fogyasztói élményt, csökkentik a csomagolási költséget és megszüntetik a pakkok miatt keletkező szemetet, míg a CosmEthics arra ad lehetőséget, hogy a fogyasztók a kozmetikai termékek reklámjainak csillogása mögé nézhessenek kicsit.

Forrás: cee-startups.com

Fotó: fiban.org és slush.org

Írta: Ambróz Nóra