A Whole Foods a New York Times-ban közölt adatok szerint máris az Apple Pay életének első három hetében 150 000 ilyen tranzakciót bonyolított. Ez összességében annyira nem sok. Ha napi bontásban nézzük mindössze 7 143 utalást jelent minden 24 órában. Ha azonban számításba vesszük, hogy egyetlen elfogadóhelyről és egy vadonatúj szolgáltatásról van szó, mely alig néhány eszközön érhető el, máris jobban fest az arány.
A többi iPhone-os fizetést elfogadó üzletlánc nem sietett ennyire pontos statisztikákat közölni, ám kiderült, hogy az ő vásárlókörükben is stabil növekedés figyelhető meg. A Walgreens szerint a mobilos fizetések száma megduplázódott a három hét alatt, míg a McDonald's-ban az Apple Pay teszi ki az érintéssel tönténő fizetések felét manapság.
Azt még nem tudjuk, hogy a szolgáltatás mennyire lesz sikeres hosszútávon, hiszen ez egyaránt függ a hardveres támogatás bővítésétől és az elfogadóhelyek körének tágulásától. Érdekes módon, ha a dolog nem is válik be, a konkurenciának máris segítségére szolgál. Azzal, hogy az Apple Pay felhívta az érintéssel fizetés opciójára a figyelmet, emelkedett a Google és a Softcard hasonló fizetési metódusainak népszerűsége.
Forrás: engadget.com
Fotó: nytimes.com és szifon.com
Írta: Ambróz Nóra