Jump to content

Apple Pay: szerény, de biztató start

2014. 11. 17. 17:00

Az Apple igykezett rögtön a dolgok elején beszámolni jelentékeny sikereiről, hiszen az Apple Pay-nek számtalan regisztrált felhasználója lett mindössze néhány hét alatt. A kérdés azonban az, hogy hányan élnek rendszeresen az iPhone által kínálsz fizetési lehetőséggel. Nos úgy látszik, egészen sokan.

A Whole Foods a New York Times-ban közölt adatok szerint máris az Apple Pay életének első három hetében 150 000 ilyen tranzakciót bonyolított. Ez összességében annyira nem sok. Ha napi bontásban nézzük mindössze 7 143 utalást jelent minden 24 órában. Ha azonban számításba vesszük, hogy egyetlen elfogadóhelyről és egy vadonatúj szolgáltatásról van szó, mely alig néhány eszközön érhető el, máris jobban fest az arány.

A többi iPhone-os fizetést elfogadó üzletlánc nem sietett ennyire pontos statisztikákat közölni, ám kiderült, hogy az ő vásárlókörükben is stabil növekedés figyelhető meg. A Walgreens szerint a mobilos fizetések száma megduplázódott a három hét alatt, míg a McDonald's-ban az Apple Pay teszi ki az érintéssel tönténő fizetések felét manapság.

Azt még nem tudjuk, hogy a szolgáltatás mennyire lesz sikeres hosszútávon, hiszen ez egyaránt függ a hardveres támogatás bővítésétől és az elfogadóhelyek körének tágulásától. Érdekes módon, ha a dolog nem is válik be, a konkurenciának máris segítségére szolgál. Azzal, hogy az Apple Pay felhívta az érintéssel fizetés opciójára a figyelmet, emelkedett a Google és a Softcard hasonló fizetési metódusainak népszerűsége.

Forrás: engadget.com

Fotó: nytimes.com és szifon.com

Írta: Ambróz Nóra