A művészek, szervezetek, intézmények vagy akár cégek tulajdonában álló Facebook fiókok időközönként bosszantó mennyiségű reklámértékű állapotfrissítést tesznek közzé, melyet nem szeretnél feltétlenül látni, annak ellenére, hogy kedveled magát a laptulajdonost. A Facebook úgy néz ki, végre intézkedik az ügyben.
A hatalmas szociális háló fejlesztőinek terve, hogy kicsit kiegyeljék a like-vadász posztokat. (Olyasmikra gondolj mondjuk, mint az 1 Like = 1 Ima, katolikus felhívás.) Ilyen módon végre többet foglalkozhatnál a számodra relevánsan megjelenő tartalmakkal. Hogy mely tipikus posztok esnek majd áldozatul a tisztogatásnak?
- Az olyan posztok, melyek nyíltan egy termék megvásárlására vagy egy alkalmazás telepítésére hívnak fel.
- Az olyan posztok, melyek az embereket arra csábítják, hogy különböző promóciókban vegyenek részt.
- Az olyan posztok, melyek teljesen ugyanazt a tartalmat teszik közzé, mint amit egy reklám is.
A Facebook fejlesztői az után döntöttek az új feature beépítése mellett miután egy kérdőívből kiderült, hogy az emberek szerint ezzel lehetne jobbá, szebbé tenni a hírfolyamot. Ennek ellenére azok a cégek, akik nem spammelésre használják Facebook-felületüket és az egyéni Facebook oldalak nem kell, hogy attól tartsanak, hogy állapot frissítéseik feketelistán végzik, hiszen a hírfolyam algoritmusa ezeknek megkegyelmez. Az új feature előreláthatólag 2015 januárjában érkezik.
Forrás: engadget.com
Fotó: gowingsocialmedia.com és ad-exchange.fr
Írta: Ambróz Nóra