Velem is megesett már, hogy egy neves oldalon böngészve a cikkeket megakadt a szemem egy étteremkritikán, és mivel szeretem a jó ételeket, meg eljárni időnként valami szebb helyre, meg is nyitottam, de hamar egyértelművé vált, hogy ezt a cikket nem egészen kritikus szemmel írták meg, tehát az étterem által fizetett reklám volt. Néha azonban nem ilyen egyszerű különbséget tenni a valódi és a fizetett tartalom között.
Ian Webster, aki a Google-nél dolgozik, szabadidejében kifejlesztett egy bővítményt böngészőkhöz, amely figyelmeztet, ha az általunk olvasott cikk pusztán marketingcélból íródott. Ezt egy piros sáv segítségével teszi, ami a cikk fölött jelenik meg és kiírja, hogy az olvasott cikkért valami szponzor kemény pénzeket csengetett ki.
Webster azt reméli, hogy a hirdetők jobb tartalmakkal fognak próbálkozni, ha az app elterjed és az emberek könnyebben kiszúrják a fizetett cikkeket. Az AdDetector letölthető Chrome-ra és Firefox-ra Webster honlapjáról, és ne fejeltsék el ellenőrizni, hogy vajon ezt a cikket szponzorálta-e valaki.
Forrás: engadget.com / fotó: chrome.google.com