Az FCC nemrégiben kezdte elfogadtatni új szabályait, mely szerint minden amerikai mobilszolgáltatónak lehetővé kell tennie az SMS küldés lehetőségét a 911-re, azaz a központi segélyhívószámra, az év végéig. Ez nem feltétlenül jeletni azt, hogy addigra életbe lép az emergency messaging rendszer, de a cégeknek fél évük van, hogy implementálják a lehetőséget, amennyiben egy helyi hívóközpont kifejezi erre igényét.
Jelen pillanatban ez nem fog túl sok változást okozni, eddig ugyanis mindössze Maine és Vermont vannak felkészülve az SMS-ek feldolgozására krízishelyzetben, és más 16 államban van még bizonyos fokú lefedettség a téren. Az FCC lépése viszont azt fogja eredményezni, hogy gyorsan alkalmazkodni fognak az érintettek, a szolgáltatók ugyanis kötelezve vannak, a segélyközpontoknak meg érdekükben áll hatékonyságuk fokozása, ezáltal a technológiájuk bővítése.
Óhatatlanul is felmerül bennem a kérdés: vajon Magyarországon mi történik, ha valaki küld egy SMS-t a 112-re? Feldolgozásra kerül, ha igen, milyen gyorsan, vagy csak elveszik az éterben?