Jump to content

A Doom 4 leállítása volt a helyes döntés

2017. 01. 11. 08:00

A tavaly megjelent Doom reboot előtt tervben volt egy Doom 4, ami soha nem látott napvilágot és ennek mind csak örülhetünk, legalábbis azok alapján, amit a Bethesda alelnöke mesélt róla.

 

Ha még nem néztük meg a NoClip dokumentumfilmjét, ami az id Software munkatársairól készült és amiben a fejlesztés alatt tapasztalt kihívásokról és nehézségekről beszélnek, akkor jobb ha pótoljuk. Mindenesetre egy nemrég a GamesRadar+ oldalon közölt interjúból is derültek ki érdekes dolgok. A Bethesda alelnöke, Peter Hines beszélt a Doom 4 projekt leállításáról és a Doom reboot fejlesztéséről.

Az Interjúban Peter Hines elmondta, hogy a fejlesztés egy pontján eljutottak oda, hogy se a Bethesda se z id Software nem találta jónak, de még elfogadhatónak se a játékot, mint egy potenciális Doom folytatás. Egyszerűen csak messze volt attól, amit úgy gondoltak, hogy a Doomnak lennie kéne.

Így aztán bár nem örültek neki, de a játék fejlesztése leállításra került. Leállították habár rengeteg embernek volt benne a munkája és rengeteg pénz elment rá. Gyakorlatilag kezdhették előröl.

Hines arról is beszélt, hogy ez mennyire egy kemény és nehezen meghozott döntés volt figyelembe véve a fejlesztés leállításával semmibe vesző anyagi ráfordításokat, ami egyáltalán nem eset jól a vállalatnak.

A dolgokat utólag sokkal könnyebb megítélni az alternatívák ismeretének hiányában. Nem tudni mi lett volna, ha végül mégis csak a Doom 4 jelenik meg, de elnézve a Doom reboot sikerét és hozzátéve azt, amit Peter Hines mondott, most már könnyen mondhatjuk, hogy egy végeredményében jó döntés született. A Doom 2016 egyik váratlanul szuperre sikerült FPS-e lett.

(Forrás: vg247.com Kép forrása: vg247.com)