Ha még nem néztük meg a NoClip dokumentumfilmjét, ami az id Software munkatársairól készült és amiben a fejlesztés alatt tapasztalt kihívásokról és nehézségekről beszélnek, akkor jobb ha pótoljuk. Mindenesetre egy nemrég a GamesRadar+ oldalon közölt interjúból is derültek ki érdekes dolgok. A Bethesda alelnöke, Peter Hines beszélt a Doom 4 projekt leállításáról és a Doom reboot fejlesztéséről.
Az Interjúban Peter Hines elmondta, hogy a fejlesztés egy pontján eljutottak oda, hogy se a Bethesda se z id Software nem találta jónak, de még elfogadhatónak se a játékot, mint egy potenciális Doom folytatás. Egyszerűen csak messze volt attól, amit úgy gondoltak, hogy a Doomnak lennie kéne.
Így aztán bár nem örültek neki, de a játék fejlesztése leállításra került. Leállították habár rengeteg embernek volt benne a munkája és rengeteg pénz elment rá. Gyakorlatilag kezdhették előröl.
Hines arról is beszélt, hogy ez mennyire egy kemény és nehezen meghozott döntés volt figyelembe véve a fejlesztés leállításával semmibe vesző anyagi ráfordításokat, ami egyáltalán nem eset jól a vállalatnak.
A dolgokat utólag sokkal könnyebb megítélni az alternatívák ismeretének hiányában. Nem tudni mi lett volna, ha végül mégis csak a Doom 4 jelenik meg, de elnézve a Doom reboot sikerét és hozzátéve azt, amit Peter Hines mondott, most már könnyen mondhatjuk, hogy egy végeredményében jó döntés született. A Doom 2016 egyik váratlanul szuperre sikerült FPS-e lett.