
Az A Way Out a következő játéka annak a mesteri indie csapatnak, akiknek a briliáns Brtohers: A Tale of Two Sons című játékot is köszönhette a világ. Mint a stúdió korábbi játéka, az A Way Out is két karakterre fokuszálnak, akiknek szoros együttműködésére lesz szükség céljaik eléréséhez, valamint a történet fonalának tovább gördítéséhez. Ellenben a korábbi játékukhoz képest, ezt most az EA adja ki.
Viszont ezt egyáltalán nem jelenti azt, hogy az EA bármiféle kreatív kontrollal rendelkezne a játék felett. Sőt, ami azt illeti, az A Way Out szóvivője Josef Fares állítása szerint az EA egy árva dollárt sem kanyarint ki a partneri megállapodásból. Minden egyes dollár a fejlesztőknek megy, magyarázta a fejlesztő a The Sixth Axis-nak adott interjújában.
A fejlesztők eleve olyan megállapodásra törekedtek, hogy az EA ne tudjon beleszólni a fejlesztésbe. Ennek kihangsúlyozása igen csak fontos manapság, amikor az EA-t rengeteg kritika éri a játékaikban rosszul eltalált mikrotranzakciós rendszerek miatt. A legnagyobb bukót a Star Wars Battlefront 2 szenvedte el, amivel egyetemben az EA is sokat veszített a népszerűségéből. Úgy tűnik az A Way Out fejlesztőinek már-már kissé kényelmetlenné is vált az EA-val kötött megállapodás, de az is lehet, hogy csak a rajongók megnyugtatása volt a cél. Akárhogyis, az A Way Out március 23-án megjelenik PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, azaz két hét se kell és meglátjuk mit ért ez a maximális kreatív kontroll.