Az EA gyakorlatilag egy alulteljesítő franchiseként tekintett a Dead Spacre-re, annak ellenére, hogy a játékosok körében egy igen is kedvelt és ismert sorozatról beszélhetünk. Hogy miért alakult ez így? A kulcs az, hogy a kiadó sokkal többet várt volna, állítja Zach Wilson, a fejlesztőcsapat egykori designere.
Wilson, aki jelenleg egy még be nem jelentett Bethesda Games Studios projekten dolgozik, korábban a Visceral csapatának tagja volt a Dead Space fejlesztésének idején. Konkrétan a Dead Space 2 volt a beszélgetés tárgya az ő Twitterén, aminek kapcsán megnyílt.
Wilson vigyázott arra, hogy ne árulja el, hogy a játék nyereséges volt-e vagy sem, csak annyit mondott, hogy a várakozások alatt maradtak az eladások a költségvetéshez képest.
Dead Space 2 cost 60 Million dollars to make and they were merciless with their budget. they only sold 4 mil and that wasn't enough
— Zach Wilson (@covernode) 2017. október 17.
Érdekes erre így utólag visszatekinteni. A minél látványosabb akciójelenetek mellett Dead Space 3 egyik kulcseleme a co-op játék volt, ami kétségtelenül a Dead Space 2 csalódást keltő eladási eredményeire (pedig 4 millió elkelt belőle) lehetett reakció. Az új fejlesztési direktíva és a szegényes korai formájú mikrotranzakció egyáltalán nem illet össze azzal, amit a legtöbb rajongó egy Dead Space játéktól várt volna, így a 3. rész végül csak egy nagy csalódás lett szinte mindenkinek. A Dead Space 3 után nem is kaptunk már több folytatást és mostanra tisztán látszik, hogy miért is nem.