A Tokyo Dark egy oldalnézetes kalandjáték, méghozzá a 18 karikás fajtából. Az egész játék minden apró porcikája üvölti, hogy bizony ez egy kemény vizuális horror. Sok hasonló játék beleesik abba a hibába, hogy nem ad igazán beleszólási lehetőséget a játékos kezébe, hanem az csak mintegy kattintgatós filmnél végigteker a többségében vagy akár teljes egészében lineáris események láncolatán. Na ez a játék, ez nem az a játék. A Tokyo Dark játékosának döntései kihatással vannak az általa irányított főhősnő, Itó Ajami személyiségére, az ő személyisége pedig befolyásolja azon szereplők viselkedését, akikkel a történet során találkozunk.
itt jön képbe a Tokyo Dark legnagyobb erőssége, az úgynevezett SPIN rendszer, amivel nyomon követhető hősünk személyiségét alakító négy változó. Ez a négy változó az épelméjűséget (sanity), professzionalizmust (professionalism), a nyomozói képességet (investigative skill) és neurotikusságot (neuroticism) mutatja. Hogy eme négy változó milyen értéket vesz fel, az nem csak a játékon belüli párbeszédeket befolyásolja, de azt is, hogy milyen tárgyakkal tudunk interakciót teremteni. Ha például az őrület határán vagyunk, akkor hajlamosak leszünk irracionális döntéseket hozni, vagy olyan nyomokat követni, amiknek valójában semmi jelentősége. Ha sikerül egy-egy fontosabb fordulópontnál a számunkra ideálisnak vélt állapotban tartani Itó szellemi állapotát, az mondhatni már önmagában egy győzelem.
Maga a játék helyszínileg Tokió egy borzasztóan sötét és nyomasztó változatában játszódik, ahol főhősünk eltűnt partnere, Tanaka Kazuki után kell nyomoznunk. Utunk során aztán igen csak színes jellemekhez lesz szerencsénk. Lesznek olyanok akik segítenek és lesznek olyanok, akik.. segítségre szorulnak, na meg persze olyanok is, akikkel azt fogjuk kívánni, hogy bár ne is találkoztunk volna soha. Helyenként a játék igen sokkoló képekkel állít minket szembe, s egyúttal lehetőséget is ad elgondolkozni, hogy milyen egy csúnya, ronda és velejéig romlott világban élünk.
A játék során meghozott döntéseink nem csak a főszereplőnk személyiségére, de a cselekmény alakulására is komoly hatással vannak. Mintegy 11 különféle befejezés érhető el, ami 11x-es játékidőt jelent. Ha ez nem lenne elég, akkor a játékot legalább egyféle befejezéssel végigjátszva megnyílik egy új opció. A déjá vu fokozat sokkal nehezebb. Itó Ajami ebben a játékmódban sokkal könnyebben elveszíti az eszét, viszont itt teljesen új jelenetek és egy csak itt elérhető befejezés is megismerhető.
Az egyik legjobb történetközpontú borzongás, amit az idén játszani volt szerencsénk. Ha ez nem lenne elég, a fejlesztőknek a remek, fordulatokkal és bizarr párbeszédekkel teli történet mellé még sikerült egy valóban érdekes és innovatív csavart is belevinni a játékukba a SPIN rendszerrel, amit csak megkoronáz a maga nemében gyönyörű és mégis hátborzongató grafika. Abszolút 10/10. Egyedül a játék zenéjétől vert minket ki a víz, de talán pont ez is volt vele a cél.
A Tokyo Dark 2017. szeptember 7. jelent meg Windows PC-e.