Jump to content

Overwatch - A büntetőrendszer még mindig egy kalap nyuszi, de hosszú távon lehet rá megoldás

2017. 08. 30. 18:42

Hogy mi is napjainkban az Overwatch büntetőrendszerével a helyzet, az röviden és tömören össze lehet foglalni: bukás. Jeff Kaplan azonban egy szebb jövőről álmodik, amit meg is osztott a fórumozókkal.

Már beszélgettünk róla korábban, hogy a Blizzard rövid és hosszú távon hogyan is képzeli el az Overwatch büntetőrendszerének átalakítását. Jeff Kaplan most nagyjából ugyanezeket a dolgokat ismételte meg egy fórum posztban, némi kis kiegészítéssel. A felfüggesztéseket hamarabb és hosszabb távra fogják osztogatni, a visszaesőket pedig még keményebben büntetni, akár teljes eltiltással. A következő szezonban sokkal keményebben szeretnének fellépni a notórius trollok és a boostolt és boostoló fiokokkal szemben. Ami igazi újdonság ebben a kontextusban, hogy a Blizzard hosszú távon egy olyan rendszert szeretne bevezetni a jelenlegi mellé, ami jutalmazná a helyes viselkedést és a „jó” játékosokat. Yay! Akár még működhetne is, de..

A kérdés csak az, hogy vajon mit takar majd a reward. DOTA-ban és LOL-ban is van pozitív megerősítés, meg más játékokban is, gondoljunk itt a különféle honor rendszerekre, meg az esetenként "ebben a szezonban nem szartál az asztalra" ajándék skinekre. Nem látom, hogy ott működött volna, szóval miben lenne vajon a Blizzard ötlete más? A negatív büntetési rendszer meg eddig se vált be, mert tulajdonképpen ez még mindig csak arról szól, hogy kevesebb vagy több baromkodást nézzen el a rendszer, mielőtt ugyanazt a büntetést szablya ki, aminek eddig se volt elrettentő ereje. Legkeményebb büntetés, hogy kizárnak valakit a kompetitív játékmód űzéséből, csak hát semeddig se tart egy új battle.net fiókot regisztrálni és venni rá egy új játékot, ahogy ezt eddig is nagyon sokan megtették már. Persze felmerül a kérdés, hogy ha se ez, se az, se az ejnye-bejnye, se a jutalmazás, akkor mi lenne a jó megoldás? Talán nincs is tökéletes megoldás egy ilyen volumenű játékosbázissal rendelkező játéknál, talán inkább a szülőknek és az oktatásnak lenne a feladata, hogy kulturált emberi lényeket neveljenek és ne dühkezelési problémákkal küzdő, depresszív lelki szegényeket. Akkor talán a fejlesztőknek se kéne arra pazarolni az idejüket, hogy hogyan fékezzék meg a közösség toxikus, deviáns tagjait, és akkor több idejük maradna a játék egyéb részeinek fejlesztésére, mint például a hősök balanszolására. Milyen szép világ is lenne az, nemde?

 

(Forrás: battle.net Kép forrása: battle.net)