Dante poklához hozzá kell csapni egy külön fejezetet, ha ezt tényleg meglépi a Riot Games. A nem hivatalos összegzés úgy szólhatna, hogy a fejlesztők szerint a vocie chat barátokkal nagyon pozitív élmény lehetne a játékban, míg idegenekkel meg nagyon negatív.
A DoteSports oldalán kifejtett kutatás szerint a kevert (részben szöveg, részben hang) kommunikációt használó csapatoknál a játékon belüli szöveges üzenetváltások 126%-kal toxikusabbak és a voice chatet használó játékosok 50%-kal több reportot kaptak, még akkor is, ha a többi játékos nem feltétlen tudta, hogy ők voice chaten voltak. Azon pedig már tényleg csak szégyenkezhet az emberiség, hogy egy a Riot Games által idézett független egyetem tanulmánya szerint amikor egy férfi és egy női hang ugyan azt a szöveget mondja el a voice chaten, akkor a női hang 300%-kal több zaklatást kap reakcióként, mint a férfi hang. Ejnye uraim.. Hová lett a lovagiasság?
A fentiekből ki lehet hámozni, hogy miért is hezitál a Riot Games, hogy voice chat kerüljön a League of Legends-be.
Mindenesetre a Riot Korea Q&A-jából lefordított és Reddit-re felkerült részletek alapján jelenleg is zajlik az in-game chat belső tesztelése.
A League of Legends alapvetően egy csapatjáték, s mint ilyen nagy hasznát venné, ha beépített lehetőség állna rendelkezésre a játékosok kommunikációjának lebonyolításához. Talán kár is azon tanakodni, hogy ettől több vagy kevesebb lesz a toxikus megnyilvánulás és talán inkább azon kéne elmorfondírozni, hogy mi keresni valója van nyilvánvalóan mérgező játékosoknak egy csapatjátékban? Szerintünk semmi.