Sokakat meglepetésként ért az Blizzard által nemrég implementált új rendszer, aminek hála jelentősen csökkent a döntetlene végződő Overwatch meccsek száma. Az újdonság lényege, hogy egy-egy elfoglalásánál nem csak az a mérvadó, hogy elfoglaltuk vagy sem, hanem az is, hogy hány százalékát húztuk be. Mit is jelent ez? Tegyük fel, hogy olyan tökéletesen megvédjük az első pontot, hogy az ellenfél egy százalékot se tud behúzni rajta. Ebben az esetben, amikor mi támadunk, akkor elegendő 1%-ot elérnünk és már nyertünk is. Számos meccset úgy nyert meg az ember, hogy beszökdécselt valami mobilis hőssel a pontra, az ellenfél meg fel se fogta, hogy kikapott. Mondani se kell, egyből beindult az óbégatás, hogy milyen igazságtalan és élményromboló az új rendszer.
Ahogy én látom, a döntetlenek számának csökkentése volt a cél. Ezt a %-os rendszer megtette. Igazságtalannak se látom, mert ha 10%-ot sikerült mondjuk behúzni, akkor miért nem fair, ha ennyivel kell védekezni? Élményromboló? Alkalmazkodás kérdése.
Egy idő után az új rendszert is megszokták az emberek, elkezdtek a ponton védekezni, ha a helyzet úgy kívánta. Megtanultak jobban odafigyelni a pont védelmére és a védelmi vonalakon átszökdöső ellenfelek levadászására. Én úgy látom, hogy csak jót tett a játéknak és a játékosoknak.
Mégis a Blizzard úgy ítélte meg, hogy jobb a békesség és felülvizsgálta a rendszert. A tervek szerint a 33%-ig behúzott pontok egyenlőnek fognak számítani, így egy picit megint megnő majd a döntetlenek száma.
Nem tudni mikortól lépnek érvénybe a legfrissebb változtatások, de abban biztosak vagyunk, hogy lesz olyan, akinek ez se felel majd meg.