A Blizzard játékai tradicionálisan elég jól optimalizáltak ahhoz, hogy a legtöbb gépen kielégítően muzsikáljanak és ez alól szerencsére az Overwatch se jelent kivételt. Sőt, ami azt illeti a játékot úgy tervezték, hogy amikor még a legbegyengébb vagy integrált GPU chippekel akad össze, akkor se legyen nagy gondja a játékosoknak.
Ez a taktika kifizetődőnek bizonyult a Blizzard szerint, mert a PC-ről érkező játékosaik 22%ka integrált GPU-val veti magát a küzdelmekbe. Az ilyen grafikus kártyákat tipikusan laptopokban és ultrabookokban használnak és határozottan mondhatjuk, hogy egyébként kevesek a mai nagy játékok rendszerkövetelményeihez.
Ryan Greene, a Blizzard szenior szoftvermérnöke erősítette meg ezt a kis érdekességet a 2017-es GDC alatt, ahogy azt a PCGamer riportja tartja.
Greene szerint a cél az volt, hogy az Overwatch legalább 60 fps-en menjen az ajánlott követelmények mellett és 30 fps-en a minimum rendszerkövetelmények szintjén. A fejlesztésnél külön odafigyeltek a minimum konfiguráció kitesztelésére, aminek végül meg is lett az eredménye. Most sokkal többen férhetnek hozzá a játékukhoz, mint más mai, újabb gépeket igénylő alkotásokhoz.