A Polygon lapnak adott interjújában beszélt Tim Willits kreatív igazgató a Quake Champions üzleti modelljéről és arról, hogy miért került be a free-to-play verzió mellé a fizetős opció. Ebből megtudtuk, hogy alapvetően egy ingyenesen játszható játékkal lesz dolgunk, viszont úgy gondolták, hogy számos Quake játékos jól megvolt a korábbi üzleti modellekkel és ők szívesen vásárolnának Champion Pack-et, hogy megkapják az összes hőst minden különösebb felhajtás nélkül. Viszont annyi embert szeretnének behozni a játékba, amennyit csak lehetséges, ezért szerették volna a free-to-play modell flexibilitását.
A fizetett és az ingyenes karakterek ugyanott fognak játszani, nem lesznek szétválasztva. Az egyetlen különbség a hősök megszerzésének módja lesz, illetve ebből adódóan, akik megvásárolják a hősöket, azok (legalábbis kezdetben) több karakterből választhatnak.
A másik lehetőség, hogy nem vesszük meg a Champion Pack-ot, hanem az in-game fizetőeszközből, Favor-ból vásárlunk magunknak hátizsákokat. A hátizsákokkal hozzáférhetünk különféle kihívásokhoz, amik teljesítéséért új hősöket és skineket oldhatunk fel. Ezen felül limitált időre meg is vásárolhatunk egy-egy hőst Favor-ból, hogy kipróbáljuk, de az még nem került tisztázásra, hogy mennyit jelent itt pontosan az a limitált idő. Remélhetőleg a zárt béta alatt kitalálják a fejlesztők. A bétára mellesleg bárki jelentkezhet ezen az oldalon.
A Quake Champions a 2016-os E3-on mutatkozott be. Még nem tudni mikor, de PC-re fog megjelenni. Addig is reménykedhetünk, hogy bekerülünk a zárt bétába.