Jump to content

Elindult az Overwatch 4. kompetitív szezonja

2017. 03. 01. 07:56

A mai nappal elstartolt az Overwatch negyedik kompetitív szezonja. Történt néhány komoly változás, így aki nem akar meglepődni, az jobb, ha olvas, mielőtt nekiesik a besorolóknak.

Kezdődjék a harc! Tegnapról mára elindult az S4 Overwatch-ban PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on egyaránt. Egyúttal a szezon újdonságai részletezésre kerültek a játék honlapján.

A Blizzard az elmúlt 12 hónap visszajelzései alapján azon dolgozott, hogy a követező szezont még az eddigieknél is jobbá tegye. Hogy ez pontosan mit is jelent, azt jobb átolvasni, mielőtt belevetnénk magunkat a rangsoroló meccsekbe.

Még S2-ben lett bevezetve az un. „skill rating decay system”, ami azt követelte meg a Diamond, Master és Grandmaster játékosoktól, hogy legalább egy kompetitív meccset játszanak hétnaponta vagy ellenkező esetben elkezdték automatikusan lebukni a helyüket. Ebben a szezonban ez a rendszer úgy fog alakulni, hogy a 3000 pont feletti játékosoknak heti hét kompetitív meccset kell játszaniuk, hogy megakadályozzák az inaktivitásból következő pontvesztést. A szigorítástól azt várják a fejlesztők, hogy pontosabb képet ad majd a rendszer a játékosok képességeiről azzal, hogy több játék lejátszására kényszeríti őket. Nehezebb lesz beleülni egy jó helyezésbe. Mostantól, ha valaki 3000 rating felett játszik, akkor meccsenként 24 órával kerül messzebb a decay rendszer aktiválódásától és ezt hét napra lehet kitolni. Játszhatunk napi egyet, vagy egy héten hetet, de játszani kell, mert különben jön a pontvesztés.

A Blizzard összegségében elégedett a kompetitív rendszer előző szezonban tapasztalt működésével, de észrevettek néhány problémát, amit meg is kíséreltek orvosolni. Ilyen volt az, hogy néhány játékos szándékosan megpróbált veszíteni a legalacsonyabb rank elérésért. A fejlesztők még véletlenül se szeretnék bátorítani ezt a viselkedést, ezért nehezebbé tették a legalacsonyabb és a legmagasabb pontszám elérését 0-5000-ig, illetve mostantól 500 SR alatt nem írja ki a rendszer a pontszámokat.

A top 500-asok listáján is történtek változások. Eddig, ha valakinek a szezon során sikerült bekerülnie a top 500-ba, akkor szezon végén megkapta a jutalmat érte. Ez nem igazán volt szerencsés abból a szempontból, hogy a játékosoknak innen nem kellett küzdeniük a pozíciójuk megtartásáért. Ezért az idei szezontól kezdve csak az kapja meg a top 500-nak járó jutalmat, aki szezonzárásnál valóban a legjobb 500 között van.

Ugyancsak fontos változás történt a respawn időkre nézve. Implementálásra került egy respawn idő késleltetési rendszer, ami akkor lép életbe, amikor a pontfoglalásnál a támadók számbeli fölényt mutatnak a védekezőkkel szemben. Ez a késleltetés addig fog nőni még a védekezők felül nem kerekednek a pontot elfoglalni igyekező támadókon. Ettől a változtatástól azt remélik a fejlesztők, hogy javul a támadok pontfoglalási esélye, illetve a védekezők jobban rá lesznek kényszerítve, hogy taktikusan próbálják visszavenni a pont feletti irányítást.

Érdekes kis szezon lesz ez.

(Forrás: playoverwatch.com Kép forrása: playoverwatch.com)