A Valve a minap kiadott egy új szerkesztő eszközt Steam Audio néven, ami a januárban összehozott Impulsonic felvásárlás első gyümölcsének tekinthető. A Steam Audio célja, hogy füleinknek kedves változást hozzon a VR világába. A Valve szeretné, ha a virtuális valóságban létrehozott hangok sokkal valóságosabbnak hatnának, és jobban reflektálnának a virtuális környezetre, amiben vagyunk. A Steam Audio pontosan ehhez segíti hozzá a fejlesztőket, amikor játékok vagy más alkalmazások hangfájljait optimalizálják a VR környezetre.
A Steam Audio képes kezelni olyan szituációkat, ahol a hang terjedését csak részben blokkolja valamilyen akadály, vagy ha például egy kanyarhoz közeledünk, akkor finomabb átmenettel fogjuk hallani, ahogy egy zaj kezdetben tompa, majd kitisztul. Az alábbi demóban hallhatjuk, hogy hogyan változik az audió ahogy a játékos körbefordul a szobában.
Talán elsőre apróságnak tűnhet az ilyesmi és nem véletlen, hogy a fejlesztők inkább a látványos látványt hajszolják elsősorban, de amikor „beszállunk” egy virtuális valóságba, akkor valódi különbséget jelenthet hitelesség és átélhetőség szempontjából, hogy a hangok viselkedése mennyiben tud hasonlítani a valós körülményekre. Minél több érzékszervünkkel sikerül elhitetni, hogy a virtuális tér amiben mozgunk az megfelel a valóságnak, annál tökéletesebb élményben lesz részünk.