A játék alapkoncepciója bennem az egyik kedvenc filmem emlékét idézte fel, de ne higgyük, hogy ez napjaink egyik horrorfilmje. Nekem az Idétlen időkig (angolul Groundhog Day) című alkotás ugrott be, ami ugyan egy romantikus film, de mindjárt megmagyarázom hol a párhuzam ezzel a horroros, betörős játékkal. SPOILER következik (de csak egy kicsi)!
Akár a játékot akár a filmet nézzük az a helyzet, hogy főhősünk bennragad egy kis eldugott városkában a külvilágtól teljesen elzárva és újra és újra ugyan azt a napot éli át egészen addig még el nem éri a töréspontot. Csak hát még a filmben ez a töréspont egy romantikus végkifejletet takar, addig a játékban a szomszéd kijátszását és a pincéjébe való betörést jelenti. Hogy miért? Mert mániákusan megakarjuk tudni mi van odalent. Azért!
Ez így talán nem is hangzik olyan nehéznek, de a játékot kiötlő és fejlesztő Dynamic Pixels rakott ide egy érdekes csavart. Meg kell, hogy jegyezzem most is, hogy megint egy kis független kiadó a TinyBuild rukkol elő egy olyan ötlettel, amitől azt érzi az ember, hogy na igen, ez egy jó játék lesz. Ez az ötlet pedig nem más, minthogy az ellenfelünké avanzsáló szomszéd mesterséges intelligenciája adoptálódik a viselkedésünkhöz. Így az Idétlen időkig című film karaktereihez képest, a játékbéli jó szomszéd már várni fog minket, megtanulja a trükkjeinket, csapdákat állít és gondoskodik róla, hogy ne deríthessük ki a titkát egykönnyen.
A játék egy picit megosztó képet mutat a saját karakterünkről is. Mi alakítjuk azt a kíváncsiskodó kertvárosi szomszédot, aki képes betörni a másik ember otthonába, hogy kiderítse, hogy az mit tárol a pincéjében. Innen nézve nem is csoda, hogy a kedves szomszéd egyből kedvetlenebb lesz minket a nappalijában vagy a WC-jén találva és agyon akar csapni minket az éppen keze ügyébe eső kerti szerszámmal.
Szigorúan nézve a Neighbors From Hell című játék FPS nézetes újragondolásával van dolgunk Unreal Engine 4 használatával. Az igazi bravúr itt a jól megírt adaptív mesterséges intelligencia lehet, ami valóban félelmetessé teheti ezt a játékot annyira, hogy betörésszimulátor mellett horror játéknak is nevezhessük. Remélhetőleg változatos pályákat és kihívásokat is kapunk majd a fejlesztőktől, hogy több legyen a programban, mint egy-két délutánnyi játékidő és sokáig kergetőzhessünk a creepy szomszéddal. Vajon mit rejteget?
A Hello Neighbor 2017. nyarán jön ki PC-re. Az alfatesztre pedig itt iratkozhatunk fel.