Jump to content

Heroes of The Storm – Új ranked rendszer érkezik

2016. 05. 10. 16:00

A HoTS fejlesztői úgy döntöttek, hogy lecserélik a már megszokott ranked rendszerüket egy liga és divízió alapúra. Kérdés jó lesz-e ez a játékosoknak?

 

Rangok helyett ligákba és divíziókba fogja sorolni a ranked játékokat játszó játékosokat és csapatokat a Blizzard MOBA játéka. A ligák rang szerint növekvő sorrendben a következők: Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Master, és Grand Master. Továbbá minden ligán belül 5-5 divízió lesz, ahol az 1-es a legerősebb és az 5-ös a leggyengébb.

Elvileg az új rendszer jobban alkalmas lesz arra, hogy a hasonló teljesítményt nyújtó játékosokat eressze egymásnak. Gyakorlatilag ennek a rendszernek is van egy komoly hibája, akárcsak a konkurens MOBA játéknál, ami ezt a rendszert használja. Nevezetesen arra gondolok, hogy az adott szezon elején be kell valahogy sorolni a játékosokat. Erre vannak a besoroló meccsek. Ez azt jelenti, hogy az első 5-10 játék fogja meghatározni, hogy milyen liga melyik divíziójából indulunk. Ilyenkor olyan játékosok is magasabbra kerülhetnek, akiknek amúgy ott semmi keresnivalójuk, illetve jó játékosokat lehetetleníthetnek el az ügyetlenebb csapattársak. Ez elvileg ügye nem gond, mert aki rosszul játszik az majd lebukik úgy is, aki meg jobban az meg felküzdi magát. Ez elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban csak egy rakat elégedetlen morgós toxikus játékost és rengeteg vacak meccset eredményez. Az se lesz boldog, aki folyton azt érzi ő a csapat legrosszabbja (ha egyáltalán van önkritikája belátni) és az se, aki folyton vért izzad, de sokszor hiába, hiszen a HoTS tipikusan az a játék ahol a csapat csak annyira jó amennyire a legrosszabb játékos a csapatban. Összegségében tehát a játékosok rossz tapasztalatokat gyűjtenek be, ezért ritkábban fognak játszani, ezért nem mozdul el a rankjuk se fel se le és amikor néha újra kedvet kapnak, akkor ismét olyan helyen fognak játszani és olyan játékosokkal, akik valószínűleg nem az ő szintjükön mozognak. Az ilyen rendszernek az a hátránya, hogy több száz meccset le kéne játszani, hogy az emberek valóban a helyükre kerüljenek, ami nem fog megtörténni, ha az első 10 játékuk során a szintjüktől eltérő csapatársakkal kerülnek összesorsolásra.

Mi lenne akkor a megoldás? Mindegy hogy rangsorolunk vagy ligázunk meg divíziózunk, de az összes játékosnak alulról kéne indulni és a többit a természetes szelekcióra bízni.  Persze így is lesznek aránytalan meccsek és ennek a rendszernek is meglennének a veleszületett problémái. A különbség az lenne, hogy aki magasabb rangot ért el az nem kerülne össze olyanokkal, akik mögött összesen 10 játék van. Lenne értelme küzdeni a magasabb rangért, mert az valóban jobb játékokra való esélyt jelentene, ahol már a tapasztaltabb játékosok csaphatnának össze.

Szerencsére van egy megkérdőjelezhetetlenül pozitív változtatás is. Mostantól akik a sok feljelentés miatt némítva lettek, a büntetés lejártáig nem csatlakozhatnak egy ranked játékhoz sem. Tekintve, hogy milyen fontos a játékban a csapatmunka és a kommunikáció ez mindenképpen üdítő fejlemény.

Június 14 hivatalosan is az első szezon kezdete! Innentől fogva minden szezon pár hónapig fog tartani. A ranked meccseken elért eredményekért pedig mindenféle jutalmat (icon, mount, skin) osztogat majd a Blizzard, tehát érdemes lesz játszani.

(Forrás: battle.net)