Az eSport iparág egy szegényke kis 463 millió dolláros bevételnek néz elébe 2016-ban, állítja a PwC (pénzügyi szolgáltató cég korábbi nevén PricewaterhouseCoopers). A nagy bevétel mellett néhány érdekes adat is összegyűlt a nézőközönségről. Például a Daily Dot adatai szerint a legnépszerűbb játék nézettség alapján a League of Legends, de a megkérdezett nézők 63 százaléka inkább az FPS játékokat preferálta. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a válaszadók 57 százaléka „hardcore” játékosként definiálta magát. Ráadásul az alanyok közül a nők valamivel, nagyobb valószínűséggel írták le magukat az eSportban résztvevőként, mint a férfiak, ami azt jelenti, hogy az eSport kevésbé férfi-központú, mint azt a legtöbb ember hajlamos gondolni.
Egy ilyen fiatal, sokszínű fogyasztói közönséggel nem meglepő az eSport iparág dinamikus növekedése. A Twitch rengeteg erőfeszítést tett és tesz is azért, hogy ugyan olyan súlya legyen az eSportnak, mint a hagyományos sportoknak és úgy néz, ki működik a dolog. Egyre többen látnak komoly lehetőségeket ebben a szegmensben és egyre többen akarják megcsinálni a saját bulijukat, lásd például a nemrég létrejött Yahoo eSports hub.