A Mario AI elnevezésű projekt a Nintendo vízvezetékszerelője számára lehetővé teszi, hogy tudatában legyen a környezetének és tanácsokat fogadjon el tőled, hogyan is kéne viselkednie. Megtaníthatod neki például, hogy ha a Goomba-kra ráugrik, akkor végezhet velük.
Mario még egy sor érzéssel és szükséglettel is rendelkezik. Amennyiben éppen elég kíváncsi, önállóan indul felfedezni, míg ha éhes, akkor érmegyűjtésbe kezd.
A koncepció természetesen nem teljesen új, ám az valószínűtlen, hogy az AI olyan jól idomítható lenne, hogy gyorsasági rekordokat állítson fel. Ennek ellenére a kutatás megmutatja, hogy a kognitív programozás miként segíthet a játékok fejlődésében és minden olyan területen, ahol egy alkalmazkodó program jól jöhet.
Forrás: engadget.com
Fotó: engadget.com és krmcguire.me
Írta: Ambróz Nóra