Jump to content

Unreal Engine – a még realisztikusabb felületekért

2014. 10. 06. 18:00

Gyakori és kellemetlen impresszió játékokban, hogy egy karakternek az arcára nézel és azt az érzést kelti benned, hogy az illetőnek egy durva viaszmaszkot öntöttek a fejére. Az animációs filmekben már régóta működő megoldásoknak köszönhetően azonban az Ureal Engine hamarosan lehetővé teszi, hogy ez megszűnjön és jóval kellemesebb, realisztikus bőrt láthass majd a játékokban.

A számítógéppen készült mozifilmek már régóta egészen realisztikus emberi bőrt képesek generálni, ám ezt sokkal nagyobb kihívás megvalósítani élőben, dinamikusan olyan erőforrásokat használva, mint a PC vagy konzol, amin játszol.

A közeli jövőben azonban valószínűleg ez némiképpen változni fog, méghozzá a jó irányba az Unreal Engine 4.5 érkezésével. A nagyszerű alkotás átmeneti fényviszonyokkal és törésekkel operál, melyeknek hála a digitálisan generált bőr sokkal természetesebbnek tűnik. Az eddigi erőteljes végletek, túl kontraasztos árnyékok, krónikus sápadtság és egyebek helyett egy puhább, hússzerűbb megjelenítést képes létrehozni a motor. Ugyanez a technológia segíthet abban, hogy más objektumok, mint mondjuk a gyertyaviasz és a falevelek is jobban mutassanak, noha ezek általában kedvenc game-jeink legrondábban kimunkált részletei.

Ez azonban nem az egyetlen trükk, amire az Unreal Engine képes. Az új fénysugarakat követő technológiának köszönhetően lágy és egészen autentikus hosszú árnyékokat is képesek létrehozni, melyek sokat dobnak majd egy naplemente képén. A mobil játékok számára is végre lehetséges lesz a dinamikus árnyákok jobb kezelése, tehát nem sokára egy lámpást hordozó karakter alakja még rémesebb és ominózusabb lesz, mint valaha. Az érdekelt fejlesztők hamarosan megkezdik az Unreal Engine implementálását, így nem kell sokat várnod, hogy személyesen is megtapasztalhasd a különbséget.

Forrás és fotó: engadget.com és metalgearinformer.com

Írás: Ambróz Nóra