Jump to content

A Microsoft új projektje: a DeLorean

2014. 08. 23. 14:16

A felhő-alapú játékstreamelés egy remek ötlet, nem kell hozzá high-end hardver, mindössze egy kijelző és internetkapcsolat. A számolást ugyanis egy távoli szerver végzi el, és a világháló segítségével küldi televíziónkra a képet. Sajnos nem kínál még nagyon jó játékélményt a késleltetés miatt, de a Microsoft közel jár a probléma megoldásához.

Vannak kézenfekvő módszerek a laggolás megoldására, például növelhetnék a sávszélességet, több szervert létesíthetnének, hogy növeljék a lefedettséget, de ezek mind drágák. A Microsoft inkább szoftveres úton tökéletesíteni a rendszert, ez pedig a találó nevű DeLorean.

A DeLorean lényege, hogy "megjósolja" a játékos következő mozzanatát, azaz elküldi a kliensre a következő lépést, azelőtt, hogy a player bármit lenyomott volna. Valójában több lehetséges lépést is elküld, ugyanis az agyunkban még nem tud olvasni a szoftver, de képzeljük el: egy helyben állunk a karakterrel és lehetőségünk van ugrani, előre, oldalra menni, vagy használni egy tárgyat - a Microsoft rendszere kiszámolja a lehetséges opciókat és mindet elküldi a játékkonzolra. Innentől már nincs más dolga a küyünek, mint kiválasztani a korrekt utasítást és azt megjeleníteni.

A csapat már készített demó verziókat a technológiából, a Doom 3 és Fable 3 játékokat felhasználva, és a játékosok egyértelműen gördülékenyebbnek találták a DeLorean-t a többi streamer szolgáltatáshoz képest. Arról sajnos még nincs szó, hogy bekerül-e a technológia valamilyen létező szolgáltatásba, vagy esetleg a Microsoft fog elindítani egy erre alapuló "felhős" játékplatformot, de valószínű, hogy a jövőben még találkozni fogunk vele.

Forrás: engadget.com / fotó: jordipujadas.blogspot.hu