Jump to content

A karácsony után a CES-ről is lemaradhat az Apple HomePod

2017. 12. 24. 13:45

Az elhalasztott megjelenése miatt a karácsonyi shopping időszakot totál kihagyó Apple HomePod okoshangszóró nagy valószínűséggel még a CES-en se fog feltűnni, de még így is lehet jó.

Az Apple eredetileg azt szerette volna, ha erre a hónapra okoshangszórója minél nagyobb hullámot tudott volna vetni az okoshangszórók piacán, de ebből végül nem lett semmi. A Siri-vel felvértezett és 449 dollárra belőtt okoshangszóró megjelenését jövőre kellett tolja a cégóriás, pedig sokak szerint már, ha egy éve kijöttek volna vele, akkor is el lettek volna késve.

Hogy az Apple mennyire van elkésve az okoshangszóró piacról és mennyi esélye lesz utólag tisztes százalékban kifejezhető helyet ütni magának azt nehéz megjósolni, de annyi biztos, hogy a karácsonyi szezont csak nagy fogcsikorgatások árán hagyhatták ki. Az is biztos, hogy az Amazon Echo és a Google Home dominál a hangvezérelhető technológiai piac eme tájékán és már több száz alkalmazásban és funkcióban mérhető előnyük van. Ezt valószínűleg az Apple vállalatnál is szem előtt tartották, tehát ahhoz, hogy benyeljenek egy ilyen további késlekedést és a karácsonyi szezon kihagyását jelentő halasztást, valószínűleg a termék még egyáltalán nem állt készen a debütálásra.

Felhasználói oldalról nézve jobb, ha ügyködnek a kütyün annyit amennyit kell és végül egy egészséges, jól működő terméket kapunk, mintha valami félkész vacak formájában jönne ki, nem is beszélve arról, hogy az mekkora kárt okozhatna a márkának. Márpedig, ha itt valamire hagyatkozhat az Apple, azok a márkahű fogyasztók. Ha sikerül minden Apple környezetben megszokott, az iPhone telefonokon már jól bevált funkciót hoznia az okoshangszórós Siri-nek, akkor a HomePod már egy nyerő termék lehet a piacon. Ha az Apple az okostelefon piacon hozott stratégiáját alkalmazni tudja az okoshangszórók világára, akkor teljesen mindegy lesz, hogy a HomePod lemaradt a karácsonyi szezonról, vagy hogy a 150 dolláros Amazon Echo és a 130 dolláros Google Home után képesek 349 dollárért elkérni érte, mert siker lesz, ahogyan az iPhone készülékek is. A nagy kérdés tehát, hogy elég lesz-e az Apple minőség ígérete és a márkahű felhasználói táborra hagyatkozni egy a cég számára új piacon egy új termék felvezetésével, amiből nagy valószínűséggel még a januári CES kiállításra se láthatunk majd semmit? Tegyék meg tétjeiket..

(Forrás: cnet.com Kép forrása: cnet.com)