Jump to content

600 millió dollárért adták el az Opera böngészőt

2016. 07. 20. 16:00

A norvég vállalatot egy kínai konzorcium kebelezte be mintegy 600 millió dollárért, amiért cserébe övék lett szinte szőröstül-bőröstül minden, ami eddig Opera volt.

Az Opera böngésző, az applikációk és a név, egyszóval majdnem minden, ami korábban a norvég vállalathoz tartozott az mostantól a Qihoo 360 kínai szoftverkészítő konzorciumé.  Ezek közül talán mondhatjuk, hogy az Opera márkanév volt a legértékesebb tétel. Az Opera böngésző nevét szinte mindenki ismeri, aki látott már internetet.

Na, de mi lesz a jelenlegi alkalmazottakkal? Annyit tudni jelenleg, hogy a fogyasztói divízió az marad, ahogyan az Opera Apps & Games és az Opera TV is. A megamaradt divíziókhoz 560 dolgozó tartozik, de a cég még nem mondott semmit, hogy mi fog történni a maradék 1109 emberkével.

Az eredeti megállapodás, amiről még februárban eset szó elcsúszott a hatósági jóváhagyáson. Bár ez egy csalódás volt, de azt mondta az Opera vezérigazgatója Lars Boilesen, hogy úgy hiszi az új megállapodás nagyon jó az Opera alkalmazottainak és az Opera részvényeseinek is. A döntést jóváhagyta az Opera vezetőbizottsága is és így a cégnek 18 hónapja van új nevet találni a TechCrunch információi szerint.

Az Opera momentán az 5. legnépszerűbb asztali böngészőalkalmazás a világon 1,9 %-kal, ami nem sok, de a mobilböngészőknél 10%-ot tudhat a magáénak a piacból, ami nem rossz. A cég egyébként is erősen a mobil világ felé orientálódott innovatív fejlesztéseivel, mint például a böngészőbe beépített reklámblokkoló vagy az adat és video tömörítő megoldás, nem beszélve a böngészőbe beépített VPN-ről.

Mindenesetre még ez a megállapodás is vár a hatósági jóváhagyásra, szóval várjuk ki a végét.

(Forrás: engadget.com Fotó forrása: opera.com)