Julius elejétől kezdve ennek az évnek a végére már egyetlen hirdető sem tud majd Flash alapú reklámot feltölteni az AdWords és a DCDM platformokon keresztül. 2017. januárjától pedig minden már létező Flash alapú hirdetést is eliminálnak a Google által kezelt hálózatokon. Ezek csak a statikus hirdetésekre vonatkoznak. A Flash alapú videó-reklámokat nem érinti ez a változás.
A lépés nem meglepő, az egész iparág lassan vándorol a Flash-mentes élet felé. Régóta ismeretes, hogy a Flash egyre csak több és több biztonsági réssel küzd egy reménytelen csatában, melyben egyre inkább alulmaradni látszik. A Chrome már tavaly elkezdte a szakítást és a Firefox is évvégére szabadulna a nemkívánatossá vált pajtástól. Annyira ciki lett a Flash, hogy még maga az Adobe is próbált névváltoztatással elhatárolódni tőle.
Itt az ideje elköszönni a Flash-től és üdvözölni az új királyt a vidéken a HTML5 személyében