Jump to content

A Google sem kér többet a Flash-ből

2016. 02. 12. 10:00

Te is fiam, Google? Kérdezhetné szegény Flash, akit egy újabb öreg cimborája hagy el a Google személyében. A keresőóriás bejelentette, hogy a Google Display Network és a DoubleClick Digital Marketing (DCDM) platformokon június 30-tól elkezdik kivonni a Flash használatát a hirdetésekkel kezdve.

Julius elejétől kezdve ennek az évnek a végére már egyetlen hirdető sem tud majd Flash alapú reklámot feltölteni az AdWords és a DCDM platformokon keresztül. 2017. januárjától pedig minden már létező Flash alapú hirdetést is eliminálnak a Google által kezelt hálózatokon. Ezek csak a statikus hirdetésekre vonatkoznak. A Flash alapú videó-reklámokat nem érinti ez a változás.

A lépés nem meglepő, az egész iparág lassan vándorol a Flash-mentes élet felé. Régóta ismeretes, hogy a Flash egyre csak több és több biztonsági réssel küzd egy reménytelen csatában, melyben egyre inkább alulmaradni látszik. A Chrome már tavaly elkezdte a szakítást és a Firefox is évvégére szabadulna a nemkívánatossá vált pajtástól. Annyira ciki lett a Flash, hogy még maga az Adobe is próbált névváltoztatással elhatárolódni tőle.

Itt az ideje elköszönni a Flash-től és üdvözölni az új királyt a vidéken a HTML5 személyében

(Forrás: engadget.com)